Advies nodig? Bel ons meteen op 078 69 11 113

Heb jij moeite om de verleiding te weerstaan van snoep, koekjes, taartjes, ijsjes

en toetjes? Het is ook niet gemakkelijk om nee te zeggen tegen al die lekkere dingen. Natuurlijk zijn deze suikerbommen lekker, de supermarkten liggen er vol mee.

Maar wees voorzichtig met te veel eten van suiker, omdat het kan leiden, naast extra calorie-inname en vetzucht, ook tot huidveroudering. Nog een reden om de verleiding te weerstaan. Lees hier hoe dat komt en 3 tips om het te voorkomen.

Hoe suiker jouw huid veroudert

Door het eten van suiker veroudert je huid met ongeveer 10 jaar! Suiker breekt de collageen af in jouw huid. Als je suiker eet dan hecht dit aan je eiwitvezels in elk van onze lichaamscellen. Dit schadelijke proces staat bekend als glycatie. Hierbij worden schadelijke nieuwe moleculen gemaakt genaamd AGE’s (Advanced Glycation End products), gewoon ook vrije en schadelijke radicalen genoemd. De AGE’s veroorzaken dus de huidveroudering en bindweefsel verslapping. Hoe meer suiker je eet hoe meer AGE’s je aanmaakt.

Ze breken je collageen af omdat collageen is opgebouwd uit eiwitten. Collageen is het meest voorkomende eiwit in je lichaam. Eenmaal beschadigd, merk je zodra de eerste lijntjes en rimpels ontstaan en je huid droger en slapper wordt.

Stoppen met suiker eten-het is nooit te laat!

Als je merkt dat het collageen afneemt in je huid, dan is het belangrijk om hier direct mee aan de slag te gaan. Dit kun je doen door de juiste huid verbeterende producten te gaan gebruiken voor jouw huid. Door middel van onze unieke SKIN-scan kunnen wij precies achterhalen wat jouw kostbare huid nodig heeft om weer collageen aan te maken.

Dit kun je doen door natuurlijke Nutricosmetics te gebruiken, en mijn speciaal voor jouw samengestelde behandelingsformule te volgen. Wij werken met speciale Nutricosmetics waarin onder andere 5700 mg vis collageen peptides in verwerkt zitten. Dit zorgt ervoor dat jouw huid weer nieuw collageen kan aanmaken en dat onderhuidse versteviging van je bindweefsel gerealiseerd zal worden.

Hoe kan je huid nieuw collageen behouden?

Om nieuw collageen te behouden, is het belangrijk om nieuwe vorming van AGE’s te voorkomen! Hierdoor zal jouw huid geen nieuwe schade ondervinden door suiker gebruik. Hierdoor veroudert je huid veel minder, zijn lijntjes en rimpels minder zichtbaar en het zorgt ervoor dat je een jeugdige huid zult behouden.

Wil jij weten hoeveel collageen jouw huid nog heeft?

Iedereen wil een mooie, jonge en vitale huid hebben, niet waar?! Zodra we rimpels in het gezicht zien, betekent het dat er huidveroudering op de loer ligt! En, erger nog, niet alleen aan de buitenkant! Daar staan we niet altijd bij stil, maar de binnenzijde van je huid is even oud als de buitenzijde. Dat betekent dus dat als we de rimpels aan de buitenkant van onze huid zien ontstaan, de binnenzijde er net zo slecht aan toe is.

Ben jij benieuwd hoe jouw huid er écht voor staat? En, wil je weten hoe jouw binnenkant eraan toe is? Zou jij graag eens willen weten hoe jij jouw rimpels, huidveroudering, elastine verlies en de opbouw van de huid bescherming laag kan (laten) aanpakken? Wil jij weten hoeveel collageen en bindweefsel er nog in jouw huid aanwezig is? Wij kunnen die meten met de Collageen Scan.

Maak een vandaag nog een afspraak voor de SKIN-scan zodat je precies weet hoe jouw huid ervoor staat!

Volg deze 4 tips om glycatie te voorkomen:

Tip 1 – Vermijd suiker

Stop met snoepen en vermijd suiker en andere snelle geraffineerde koolhydraten (frisdranken, vruchtensappen, taartjes en cakejes) enz. Daarnaast zijn er ook veel verborgen suikers in veel voedingsproducten aanwezig. Lees daarom altijd de etiketten op de verpakkingen. Van de eerste 3 ingrediënten die er op een etiket vermeld staan, zit er het meeste van in.

Hieronder een schema waaronder verborgen suikers vermeld staan:

Ahornsiroop – Bietsuiker – Brown Sugar – Bruine rijst siroop – Cane Juice – Cane Syrup

– Crystalline Fructose – Corn Syrup – Corn Sweetener – Dextrine – Dextrose

– Druivensuiker – Fructose – Fructose Glucosestroop – Fruitsuiker concentraat – Galactose – Gerstemout – Glucose – Glucosestroop – HFCS (=high fructose corn syrup) –  Invertsuiker

– Kristalsuiker – Lactose – Maisstroop – Malt  – Maltodextrine – Maltose – Mannitol – Melasse – Melksuiker – Moutsuiker – Polydextrose – Ribose

– Rietsuiker – Rietsuiker Sap – Rijststroop – Ruwe Suiker – Sacharose – Sorbitol – Sorghum – Sucrose – Tarwe Suiker

– Vruchtensapconcentraat – Xylitol – Xylose

Extra tip: Als er op de verpakking suikers (met een S)  staat vermeld, dan is dit hoofdzakelijk een vorm van suiker vanuit zijn natuurlijke oorsprong zoals die te vinden zijn in fruitsoorten. Deze suikers zijn gezond en zeer goed te verdragen door de mens.

Als er op de verpakking suiker (zonder de S) vermeld staat dus zonder de ‘s’ verwijst het hoofdzakelijk naar een suiker extract zoals rietsuiker of bietsuiker. Deze vorm van suiker is altijd zeer slecht voor de mens daar de begeleidende stoffen (Salvestrolen)  die nodig zijn om suiker vanuit ons bloed te laten opnemen op een goede manier.

Tip 2 – Vermijd voedsel met een hoge glycemische index

Het is belangrijk om te zorgen dat je een stabiele bloedsuikerspiegel houdt. Belangrijk is om snel opneembare suikers te vermijden zoals: frisdranken, koekjes, snoepjes, witte rijst, melkchocolade ect. Voedsel met een laag- glycemische index zorgen ervoor dat jouw bloedsuikerspiegel gelijk omhoog gaat en kun je dus wel goed gebruiken zoals: peulvruchten, glutenvrije granen, zilvervliesrijst, quinoa, fruit en volkorenpasta.

Tip 3 – Eet gezonde vetten

Vetten (natuurlijke en volledige vetzuurketens)  maken dat de opname van snelle koolhydraten en suiker wordt vertraagd, zodat je een betere balans van je bloedsuikerspiegel houdt. Vet vertraagt namelijk de maaglediging en is dus in dit geval gunstig. 

Natuurlijke vetten worden langzaam verteerd en er is geen sprake van een bloedsuikerspiegel piek. Terwijl slechte vetten ervoor zal zorgen dat wij sneller een bloedsuiker piek zullen bereiken. Energielevering moet vooral komen vanuit vetten met een trage afgifte en koolhydraten met een gezonde glycemische index.

Een ander belangrijke vaak onderbelicht onderwerp in termen van glycatie is dus de aanwezigheid van zuurstof in het bloed. Hoe meer zuurstof aanwezig is in het bloed hoe moeilijker is het om te verzuren. Hoe minder zuurstof in je bloed hoe makkelijker is het om te verzuren.

Tip 4 – Zorg voor voldoende beweging

Beweging is van grote belang bij het regelen van je spijsverteringsritme. Hoe minder complexe lichaamsbewegingen dat je per dag uitvoert hoe makkelijker je spijsvertering systeem stagneert. Hoe meer complexe bewegingen je gaat uitvoeren per dag hoe makkelijker zal je spijsvertering systeem en vooral darmperistaltiek gaan werken.

Laat mij weten wat jij doet om suiker te vermijden d.m.v. een reactie onderaan dit bericht achter te laten! Deel dit bericht met jouw vrienden want hoe meer mensen dit weten hoe beter.

[button style=”btn-success” url=”http://eliminstituut.nl/suiker-veroudert-jouw-huid/”]Lees verder[/button]

[accordion title=”Suiker veroudert jouw huid”]

Suiker veroudert jouw huid

[/accordion]

About the Author

Ken jij iemand die ook huidveroudering stop wilt zetten? Deel!