Suiker veroudert jouw huid

Huidverjonging

 

Heb jij moeite om de verleiding te weerstaan van snoep, koekjes, taartjes, ijsje en toetjes ? Het is ook niet gemakkelijk om nee te zeggen tegen al die lekkere dingen. Natuurlijk zijn deze suikerbommen lekker, de supermarkten liggen er vol mee. Maar wees voorzichtig met te veel eten van suiker omdat het kan leiden naast extra calorie-inname ook tot huidveroudering. Nog een reden om de verleiding te weerstaan. Lees hier hoe dat komt en 3 tips om het te voorkomen.

Hoe suiker jouw huid veroudert

Door het eten van suiker veroudert je huid met 10 jaar. Suiker breekt het collageen af in jouw huid. Als je suiker eet dan hecht zich dit aan onze eiwitvezels in elk van onze cellen. Dit schadelijke proces staat bekend als glycatie. Hierbij worden schadelijke nieuwe molecullen gemaakt genaamd AGE’s (Advanced Glycation End products ). De AGE’s veroorzaken dus de huidveroudering. Hoe meer suiker je eet hoe meer AGE’s je aanmaakt.

Ze breken je collageen af omdat collageen is opgebouwd uit eiwitten. Collageen is het meest voorkomende eiwit in je lichaam. Eenmaal beschadigd collageen merk je zodra de eerste lijntjes en rimpels ontstaan en je huid droger en slapper wordt.

Het is nooit te laat om te stoppen met suiker

Als je merkt dat je collageen is afgenomen in je huid is het belangrijk om er direct mee aan de slag te gaan. Dit kun je doen door de juiste huidverbeterende producten te gaan gebruiken voor jouw huid. De huidverjongingspecialist kan jou hier een passend advies over geven.

Daarnaast is het belangrijk om te zorgen dat jouw huid weer nieuw collageen gaat aanmaken. Dit kun je doen door natuurlijke Nutricosmetics te gebruiken. De huidverjongingspecialist werkt met een product waarin 5700 mg viscollageenpetpides in zitten. Dit zorgt ervoor dat jouw huid weer nieuwe collageen kan aanmaken.

Hoe behoudt je huid zijn collageen

Om dit nieuw collageen te houden, is het belangrijk om nieuwe vorming van AGE’s te voorkomen. Hierdoor zal jouw huid geen nieuwe schade krijgen door de suiker. Dit zorgt ervoor dat jouw huid minder snel veroudert, lijntjes en rimpels minder zichtbaar worden en je een jeugdige huid zult houden.

Lees hier de 3 tips om glycatie te voorkomen:

Tip 1 – Vermijd suiker

Stop met snoepen en vermijd suiker en andere snelle geraffineerde koolhydraten (frisdranken, vruchtensappen, taartjes en cakejes enz. Daarnaast zijn er ook veel verborgen suikers. Lees daarom altijd de etiketten. Van de eerste 3 ingrediënten die op een etiket staan zit er het meeste in.

Hieronder een schema waaronder verborgen suikers vermeld staan:
Ahornsiroop – Bietsuiker – Brown Sugar – Bruine rijst siroop – Canejuice – Cane Sirop – Chrystalline Fructose – Corn Syrup – Corn Sweetener – Dextrine – Dextrose – Druivensuiker – Fructose – Fructose Glucosestroop – Fruitsuiker concentraat – Galactose – Gerstemout – Glucose – Glucosestroop – HFCS (=high fructose corn syrup) –  Invertsuiker – Kristalsuiker – Lactose – Maïsstroop – Malt  – Maltodextrine – Maltose – Mannitol – Melasse – Melksuiker – Moutsuiker – Polydextrose – Ribose – Rietsuiker – Rietsuikersap – Rijststroop – Ruwe Suiker – Sacharose – Sorbitol – Sorghum – Sucrose – Tarwesuiker – Vruchtensapconcentraat – Xylitol – Xylose

Tip 2 – Vermijd voedsel met een hoge glycemische index

Het is belangrijk om te zorgen dat je een stabiele bloedsuikerspiegel houdt. Belangrijk is om snel opneembare suikers te vermijden zoals: frisdranken, koekjes, snoepjes, witte rijst, melkcholcolade ect. Voedsel met een laag- glycemische index zorgen ervoor dat jouw bloedsuiker spiegel gelijk omhoog gaat en kun je dus wel goed gebruiken zoals: peulvruchten, glutenvrije granen, zilvervliesrijst, quinoa, fruit en volkoren pasta.

Tip 3 – Eet gezonde vetten

Vetten maken dat de opname van snelle koolhydraten en suikers wordt vertraagd, zodat je een betere balans van je bloedsuikerspiegel houdt. Vet vertraagt namelijk de maaglediging en is dus in dit geval gunstig.  Als je dus een smoothie wilt maken van fruit is het belangrijk om er altijd goede vetten aan toe te voegen zoals: walnoten, avocado, avocado olie, olijfolie, chiazaad of lijnzaad.

Laat weten wat jij doet om suiker te vermijden d.m.v. een reactie onderaan dit bericht! Deel dit bericht met jouw vrienden want hoe meer mensen dit weten hoe beter.




 

Ken jij iemand die natural ORGANIC BEAUTY wilt? Deel!

About the Author